Бібліотека Менської районної гімназіїВівторок, 07.05.2024, 20:45

Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Моніторинг читаціких інтересів | Реєстрація | Вхід
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0



Моніторингова діяльність гімназійної бібліотеки


Моніторинг — це постійне спостереження за яким-небудь процесом для виявлення його відповідності бажанням чи параметрам первісних пропозицій.

(Васюкова И. А. Словник іноземних слів.—М., 1999.— С. 406.).

Моніторингові дослідження, які було організовано нами з вересня по грудень 2013 року, включали три етапи: підготовчий, практичний і аналітичний.

1 етап — підготовчий.

1.   Спочатку визначалася мета.

Метою моніторингу був аналіз вивчення читацьких інтересів учнів.

2.   Визначався об'єкт.

Об'єктом спостереження був клас плюс бібліотека,  разом із учителем. Також об'єктом був вчитель, учень, батьки. За організаційними формами був індивідуальним і груповим.

Визначались напрямки і добір критеріїв.

Моніторинг здійснювався за такими критеріями:

•   стан і результативність бібліотечної роботи;

•   якість та організація бібліотечного обслуговування;

•  відвідуваність;

•  книговидача;

•   робота з учнями, учителями, батьками…

2 етап — практичний.

Цей етап передбачав збір інформації.

Створилась база даних — необхідна умова для глибокого аналізу, підстава для прогнозування подальшої діяльності бібліотеки.

Моніторинг передбачав широке використання сучасних інформаційних технологій на всіх етапах. Збір інформації здійснювався за такими методами: 

спостереження,

аналіз фонду,

аналіз читацьких формулярів,

анкетування,

бібліотечні уроки.

Звичайно обстеження починалися з бібліотечного фонду, тому що саме його склад багато в чому визначає як зміст, так і обсяг роботи бібліотеки і значною мірою впливає на характер висновків про її роботу.

3 етап — аналітичний.

Обробка і накопичення даних проводились із застосуванням таблиць, діаграм, у текстовій формі.

Задачами моніторингу були:   

•    безупинне спостереження за станом бібліотечної діяльності;

•    своєчасне виявлення змін, що відбуваються в процесі бібліотечної діяльності. 

Моніторинг у вивченні читацьких інтересів та основні його напрямки 

Моніторинг — це система збору, обробки, збереження і поширення інформації про освітню систему в регіоні чи окремих її компонентів, орієнтована на інформа­ційне забезпечення управління, що дозволяє зробити висновок про стан об'єкта в будь-який момент і спрогнозувати його розвиток.

Оскільки в бібліотечній справі основним об'єктом вивчення є аналіз читацьких інтересів, то тут ми визначали систему і діагностували стан на даному етапі та зробили подальший прогноз розвитку. А зробили ми це за допомогою таких методів роботи, як анкетування, тестування, соціологічне опитування. Анкета допомогла виявити в якому напрямку роботи слід активізувати свою увагу. Анкета – це комплекс взаємозалежних, логічно пов’язаних між собою запитань, на які треба дати відповіді.

У ході дослідження дітям пропонувалося письмово відповісти на такі питання анкет:

Анкета для виявлення читацьких умінь і навичок учнів 1 класу 

 Анкета виявлення читацьких умінь і навичок 2 клас 

Анкета для виявлення сформованості читацьких інтересів учнів 3 класів

Анкета для вивчення  бібліотечно – бібліографічних навичок учнів 4 класів 

Анкета для виявлення читацьких інтересів, розвитку читацької самостійності учнів 5 класів 

Анкета  для учнів 6-х  класів

Анкета для учнів 7-8 класів

Анкета  для учнів 9—11 кл

Анкета  для батьків


Таким чином, виявляючи читацькі пріоритети дітей, ми зробили висновок, наскільки гармонійно розвивається особистість дитини. Надалі, спираючись на отримані дані, ми будемо індивідуально пропонувати дитині літературу, знайомство з якою допоможе сформувати коло читання всебічно розвиненої людини. 

Нас турбує сьогоднішнє ставлення дітей до книги і читання. Ми намагаємося виховати у дітей потребу в постійному спілкуванні з книгою. Це, як ми вважаємо, допоможе дітям правильно зробити перші кроки в житті. Книга повинна допомогти школярам опанувати знання, вибрати правильний шлях, реалізуватися як особистість, підвищити рівень культури. 

Тести та анкети для учнів були розроблені, враховуючи вікові категорії. Провівши це дослідження, було оформлено графіки.





Виховуємо читача


Щоб дитина полюбила книжку, процес читання, ми допомагаємо батькам, учителям. Це довга і клопітка праця, щоб досягнути успіху, доводиться діяти вдумливо і терпляче.

Виховуючи у дитині читача, ми стараємося дбати, щоб змалку в неї створювався читацький досвід. А для цього знайомимо дітей з різноманітною літературою: читати казки; пригодницькі, науково-фантастичні твори; вірші, оповідання, байки, фольклор. 

Добираючи книжки дітям, треба добре знати дитячу літературу, її виховні можливості, щоб дитина читала їх у тому віці, коли книжкові образи дійсно впливають на формування дитячого характеру.


 

                             


Форма входу

Пошук

Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Архів записів

Друзі сайту


Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz